annons

onsdag 30 november 2011

Imorgon bär det av till Hong Kong!

Nu pågår städning, packning och laddning av elektroniken, för imorgon smäller det! Jag har tjatat rätt mycket om den här resan men det är bara så att det är så skönt att sticka iväg mitt i detta hösttråk, även om klimatet här hemma varit ganska milt hittills.  

"Det är faktiskt min rekommendation till alla, att unna sig en riktig långresa lite då och då" 

Jag mår så bra efteråt och är  fylld av alla härliga känslor och intryck jag samlat på mig under resans gång. Självklart kan en långweekend till Milano eller Paris göra sitt, eller solveckan till Teneriffa. Men det är något speciellt att ta sig till en helt annan värld. Jag gillar ordet exotiskt. Jag vill att det ska kännas annorlunda och jag vill verkligen känna att jag är långt bort. Det tycker jag är häftigt, jag är helt hooked!


Vem vill inte bo på kuk street liksom?! Nä gatan har ett längre namn. År 2010

Vi kommer återigen bo på Kowloon som till skillnad från Hong Kong Island, ligger på fastlandet. Vid Austin Road ska vi bo på, precis vid kowloon park, på samma gata som världens högsta hotell - The Ritz Carlton. För er som vill följa oss under våra resor så ska jag försöka att blogga därifrån, men vi får se hur mycket tid jag har åt det. ;D Något som ligger och pressar lite är ju C-uppsatsen som vi jobbar med just nu, den får ju följa med på resan. Men jag kommer ändå ha tid för både skola och roligheter, det har jag alltid! :D :D På Filippinerna där det mest står sol & bad på menyn, kommer jag ha tid att läsa och skriva, fast under en palm med utsikt över havet istället för mitt skrivbord här hemma. Aah..


Nästan nere vid hamnen, Kowloon. År 2010.
Vad tittar du på kryddgåsen??
Körsbärssorken tittar på "gamla saker", som ofta är nyproducerade men ska se gamla ut. År 2010.
Gåsakrösen tycker inte att värme och många trappsteg går bra ihop. Nära Hollywood Road, År 2010.


Med dessa bilder lämnar jag det här sista inlägget på svensk mark. Nästa gång vi "syns" här på bloggen är förhoppningsvis från metropolen Hong Kong!!! Vi får se när det blir bara, annars skriver jag från Filippinerna! Toodles! Adieu!


/ Alex - asienresor.blogspot.com - 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar