annons

fredag 3 juni 2011

Bangkok, Bali och Tokyo - Snart bär det av!

Om bara 18 dagar åker vi till Asien igen! Jag kan knappt bärga mig! Ska bli fantastiskt spännande att få åka ut i vida världen igen! Det blir jag, Mattias, min kompis Jonte, Jontes syster Amihan och hennes kille som också heter Mattias.


3 helt nya länder i Asien ska jag få besöka, Thailand, Indonesien och Japan!

Först ut blir Bangkok som jag är så jävla sugen på! Har hört mycket gott om den staden och tror att den faller mig i smaken! Jag ska handla som bara den, och dricka massor av goda drinkar och äta, äta, ÄTA!

Bangkok


Sen flyger vi till Bali via Kuala Lumpur. På bali ska vi bo i den något lugnare delen Nusa dua men där vi har närhet till det bästa som Bali har att erbjuda.

Bali
Här vill jag se alla vilda djuren och se Balinesiskt hantverk på marknaderna. Jag vill rida elefant i djungeln då jag aldrig gjort det förut. Kanske till och med åka på white water rafting då Bali har massor av äventyrsattraktioner att erbjuda! Ta en taxiresa in till mindre byar eller åka till en helt egen strand och bara vara, vi fem.


Då Indonesien består av en massa öar blir det säkert av att vi åker till några närliggande. De jag kikat upp som verkar bäst, och med bäst menar jag vackrast och med minst turism på, är Gili meno eller Gili trawangan. dessa öar ligger inte långt från Bali och man kan hyra en båt (med förare :D) för att ta sig dit.
Gili Meno
På Gili Islands ska det inte vara svårt att få en helt egen strand för sig själv. Har även läst att lokalborna har strandfester på kvällarna och att dessa ska vara mycket roligare än de turistiska nattklubbarna i Kuta.



Sist men absolut inte minst!

TOKYO!

Staden som jag velat åka till i mer än 10 år... Tänk att den nu är inom räckhåll. I Tokyo finns så mycket att göra och se att jag inte ens orkar skriva om det här, haha! Jag älskar ju den Asiatiska popkulturen och då särskilt den Japanska! Jag tror att jag hör hemma där.
Shibuya, där ska vi bo! Tokyo

Aaaah så kul!! Följ med oss här på bloggen när vi är ute på denna sommars äventyr. Jag tor inte ni blir besvikna!



1 kommentar:

  1. Ni kommer ha en underbar resa!! Jag vill också åka till Bali!  vill få många updates under resans gång när jag sitter o tråkar i Sverige..

    SvaraRadera