annons

torsdag 25 april 2013

Uppdatering: Vinterns resa (2012) - En afton i Qatar

Hej på er. Jag vet att jag återigen varit ruskigt dålig på att uppdatera bloggen. Efter förra Boracayinlägget så blev det en liten torka här på inlägg. Men nu banne mig ska jag lägga ut fler bilder från vinterns resa. Som tidigare nämnt så flög vi till Doha i Qatar och stannade en natt där. Det var verkligen spännande då detta är en region av världen som för mig hittills varit outforskad. Eftersom vi inte spenderade mer än några timmar här så tänker jag inte babbla på i text om våra få upplevelser här, utan det får bli i bildformat istället.

 Efter Doha åkte vi vidare till en av mina favoritstäder, nämligen Hong Kong - som vi nästan alltid inleder våra asienrundresor med känns det som :). Efter några intensiva dagar i Hong Kong åkte vi till Mactan i Filippinerna och var där i 5 dagar. Efter Mactan bar det alltså av till Boracay. Jag ska lägga ut en massa bilder från alla dessa ställen, och även filmerna som jag lovat kommer inom kort! Vietnamfilmen från resan i augusti kommer ut nästa vecka - sedan tar jag tag i Mactan/Boracay-filmen. Lovar! Men först ut: Doha - Qatar!


Innan avresa - i loungen på arlanda och nördar mig med sociala medier i vanlig ordning.


Äntligen på väg! Qatar airways, självklart!

Köket till hotellrummet i Doha





Det var lyftkranar och byggarbetsplatser överallt. Om några är Doha antagligen en kopia av Dubai


Inne på Souqen, marknaden. Souq Waqif




En gubbe och hans låda











                                                   Ååh! Ett par "Ruiniaopas"!



Snart kommer lite bilder från Hong Kong vintern 2012, Sedan Mactan och Boracay!

/Alex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar