annons

måndag 9 april 2012

Filippinerna 2011 - Loboc river cruise och annat


Ojoj, jag har visst inte uppdaterat här på länge, haft för mycket annat att göra helt enkelt. Men just nu sitter jag och redigerar filmen från Filippinerna så den kommer upp här inom kort!

Så länge tänkte jag bjuda på lite bilder från Loboc River Cruise:n och annat smått och gott. Jag har så mycket bilder från Filippinerna så det kan bli lite random nu.

Loboc River

Denna flodbåt åker runt i djungeln i 2 timmar, långsamt långsamt glider den ner (gently down the stream). Det mysiga med detta är att det bjuds på buffé och musik på båten i form av ett gulligt liveband, så man får sig ett soundtrack till den vackra miljön. Maten var sisådär men man kom ju inte för den.

Riktigt mysigt
Efter bara några minuter började det spöregna, men båten har ju tak så man blev inte så fasligt blöt. Efter ett tag upphörde regnet, det avtar lika fort som det började.

Sedan stannar båten vid små "attraktioner" längs floden, som till exempel en skara sjungande ungdomar där man får gå av och dansa och sjunga med. Det var riktigt charmigt, även om det skulle kännas autentiskt, som att de bara satt i djungeln och sjöng så var det ju i allra högsta grad anlagt, för oss turister. Well well, cute anyway.

Avaktande till en början, sen var jag med i deras hopprepsliknande lek fast med bambustavar :D
Ett måste om man är på bohol, det är verkligen fridfullt och mysigt att sakta åka  igenom den storslagna naturen.

Efter alla sightseeingstopp (tarsier, chocolate hills, loboc river m.m) räckte det för dagen. På vägen hem stannade vi vid en pytteliten farm som hade några djur som mer än gärna spexade.


Och gillar man djur så är Bohol ett bra resmål. De finns överallt! I det fria och på farmar, det var som att varje hus hade en egen ko, kycklingar, grisar och HUNDAR, överallt hundar. Väldigt ofta får bilen man färdas i stanna upp för någon kyckling eller hund fått för sig att vila på vägen. Jag är ganska rädd för hundar som går lösa, men även om de är väldigt nyfikna, så är de ganska kuvade av ägarna, i alla fall kring stränderna. De går fram till dig, men hoppar inte upp på en eller så. De vet att de inte får. pheew!



Tvära kast som jag gillar! maten är verkligen fantastisk i Filippinerna, allt är så gott, men då åt jag i och för sig aldrig fågelfoster ;D. Men allt JAG åt var gudomligt gott, steaks och biffar, grytor, hummer, kräftor och annan seafood - superb! Grymt mycket godare än thaimat!



Glömde jag att säga att det är tokigt billigt i Filippinerna?!

Ah well, nu ska jag fortsätta redigera filmen, borde vara klar om någon dag. Håll utik!

Toodles!

Alona Beach i skymning

4 kommentarer:

  1. Hej! Gud vad gott allt såg ut! Hoppas du får en bra vecka! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen det var fantastiskt god mat i Filippinerna! Värt att åka dit bara för den sakens skull nästan :D

      Detsamma!

      Radera
  2. Hej! Var bodde ni på Alona? Ser himla mysigt ut. Ska själv dit i vinter o vet inte var jag ska bo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! :D Vi bodde på alona tropical., har jag för mig det hette. Mysigt ställe, trevlig personal, precis vid havet och mysig "djungel" runt om poolen. Rummen var sådär, något slitna, men ändå rätt så charmiga.

      Radera